Sløret billede af person ved skærm

Livslinien udvider åbningstiden på chatrådgivningen

Fra 1. maj udvider Livslinien åbningstiden på chatrådgivningen, så vi også har åben om tirsdagen. Det betyder, at du kan chatte med Livsliniens rådgivere seks dage om ugen. Her har vi åben mandag, tirsdag, onsdag og torsdag fra kl. 17.00-21.00 samt lørdag og søndag fra kl. 13.00-17.00.

En rådgivende samtale

Når du skriver til Livslinien, er du anonym.

Rådgiveren hjælper dig med at få sat ord på din problematik og med at give dig nogle konstruktive redskaber til, hvordan du kan håndtere den. Det kan være tanker om selvmord eller andre svære omstændigheder i dit liv.

Livsliniens chatrådgivning

Du kan kontakte Livsliniens chatrådgivning mandag, tirsdag, onsdag og torsdag fra kl. 17.00-21.00 samt lørdag og søndag fra kl. 13.00-17.00.

Livsliniens chat er for alle der er berørt af en selvmordsproblematik. Her har du mulighed for at chatte med en rådgiver, der er vant til at tale om selvmordstanker, det at være i krise eller blot at være trist og ked af det. Du behøver ikke at have selvmordstanker for at chatte med os.

En chatsamtale

En samtale på chatten varer typisk cirka en time. Du bestemmer indholdet i samtalen. Rådgiveren vil måske stille dig nogle uddybende spørgsmål. Det er selvfølgelig op til dig om du har lyst til at svare på disse spørgsmål, men nogle spørgsmål kan være vigtige at få afklaret for at give dig den bedst mulige rådgivning.

Er Chatten optaget?

Hvis Chatten er optaget, kan du stille dig i kø. Når en rådgiver er klar, vil der i bunden af din skærm dukke et billede op med besked om, at en rådgiver er ledig.

Livsliniens persondatapolitik

Formålet med Livsliniens persondatapolitik er at dokumentere at vi overholder den gældende lovgivning. Det betyder, at du som bruger af Livsliniens rådgivningstilbud kan vide dig sikker i forhold til dine rettigheder og anvendelsen af dine personlige oplysninger.

På Livsliniens tilbyder vi rådgivning for at hjælpe dig og du bestemmer selv hvilke oplysninger du vil dele med os, når vi er i kontakt med dig. Vi kan ikke se det telefonnummer, du ringer fra, og vi kan ikke se din e-mailadresse eller din computers IP-nummer, når vi er i kontakt med dig under en rådgivningssamtale.

Alle ansatte og frivillige i Livslinien har tavshedspligt, og dine oplysninger bliver derfor holdt fortroligt.

Når vi alligevel bruger plads herunder på at forklare vores persondatapolitik, er det for at du som bruger har mulighed for at nærlæse alt det med småt, hvis du skulle ønske det, og fordi det er et lovkrav.

Du kan læse Livsliniens persondatapolitik her.

Du er også altid velkommen til at kontakte os på livslinien@livslinien.dk eller telefonnummer 3332 1119, hvis der er noget du er usikker på eller i tvivl om i forhold til at søge rådgivning hos os.